Online-Anmeldung für das Schuljahr 2020/21 Zur Anmeldung

Englisch Projekt am 02. Februar 2017

Am English Project Day (2 Feb 2017) fanden diverse Aktivitäten innerhalb und außerhalb der Schule statt.

Beim Filmprojekt entstanden unter der Leitung von Prof. Eberl und der Sprachassistentin Katherine Maxwell lustige und schaurige Musikvideos von erstaunlicher technischer Perfektion. Die Schüler und Schülerinnen agierten in Teams in allen wichtigen Funktionen einer Filmproduktion.

Eine andere Klasse beleuchtete mit Prof. Punz das Thema "Werbung" aus ungewöhnlichen Blickwinkeln.

Weitere Klassen fuhren nach Wien, wo z.B. beim Projekt "Ugly Vienna" mit Prof. Rieder die "dunkle" Seite der Stadt erforscht wurde. Prof. Fischer ging im Naturhistorischen Museum mit einer Klasse auf eine Zeitreise zu den Anfängen des Universums, während Prof. Pistrich mit ihrer Gruppe im technischen Museum an einer englischen Führung teilnahm. Ein Kinobesuch im Haydn English Cinema, wo der Film "Dark Water Horizon" in englischer Sprache angeschaut wurde, war das Programm der restlichen 4. Klassen.

Of Quarks and Collisions – a trip back in time

For the English Project Day, the 4BHMBA visited the Natural History Museum in Vienna. Before our guided tour in English, we had some time to take a look around the fantastic building and its exhibitions.

The aim of our tour was to discover the origins of our universe. Our tour guide, a graduate student of physics, took us back in time more than 13 billion years and covered the developments up to now. He also informed us about the latest scientific research done at CERN. After a few hours we knew that we know almost nothing about our universe. Nevertheless, it was an interesting and informative day in Vienna.

ugly vienna

For our English project day at the beginning of February, we decided to have a look at the dark side of Vienna. Therefore, we contacted Eugene Quinn from Space and Place to introduce us to the city the Viennese live in, behind the curtain of tourist attractions. We met Eugene at the entrance of Augarten Park. Being dressed as a garbage man, he immediately grabbed our attention. In his posh British accent, he showed us some examples of ugly buildings – but are they really ugly, or just a transition from the standard awesomeness to the unexpected difference and diversity? All of these examples of ugly architecture have some characteristic discrepancies and thus made us discuss the concept of beauty. Having spent an interesting and entertaining day with Eugene, we have come to the following conclusion:
Only through ugliness can we discover true beauty and the two have an interesting relationship in Vienna.
Beauty can be boring – but ugly never is.

On this year`s   „English Project Day“   the  4 AHET   took the opportunity to visit the

Technical Museum    which  is one example of the diversity of Vienna`s cultural life.

We had  booked  two guided tours in English in order to combine  our  technical skills with English

language.

The first part  focused on the highlights of the museum and offered a spectrum of technical objects

including turbines as well as town planning models.  Moving through the exhibition gave us time to

see and understand and was complemented by the guide`s knowledge.

The second part  comprised a   show mine   located in the basement of the building. It had been

built accurately in every detail by Polish mineworkers as a typical example of an original Austrian glance-coal mine of   the early 20th century.

We had to wear safety-helmets because of the low tunnel ceiling, were able to imagine what

the job life of a  mineworker was like at that time  and had a thrilling experience when old machinery

was turned on and operated.

All in all, we were deeply impressed by the exhibits and the amazing presentation of the guides.

Ziel des Workshops mit der SchülerInnengruppe 4AHIF

war es die Methoden und Tricks der Werbesprache zu analysieren und auf ihre Wirkung auf bestimmte Zielgruppen zu evaluieren.

Mittels Online Recherche, Kurzvideos und Konversation  sollte den TeilnehmerInnen Sensibilität für die manipulativen und informativen Techniken und Absichten von Werbebotschaften, sowie deren Rezeption durch ein reizüberflutetes Publikum im Wandel von konventionellen bis modernen

Formen der Werbung vermittelt werden.

Als Abschluss war es Aufgabe der TeilnehmerInnen ein Storyboard für einen

Werbespot zu kreieren und einige Umsetzungsschritte im Detail zu entwerfen.

Die auf unserer Website verwendeten Cookies helfen uns, unsere Services für Sie zu verbessern. Mit der Nutzung unserer Dienste erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Mehr Informationen finden Sie in unserern Datenschutzinformationen.

Die Webseite verwendet Matomo um anonymisierte Statistiken zur Webseiten-Nutzung zu ermitteln. Die Daten werden auf internen Server verarbeitet und an niemanden weiter gegeben. Sie können die Datenverarbeitung hier jederzeit deaktivieren.

Ich akzeptiere die Cookies dieser Webseite.